Whistler naar Vancouver Island

24 september 2015 - Vancouver, Washington, Verenigde Staten

Na een continentel ontbijt gaan we nog wat foto's maken en boodschappen doen.
Wat een supermarkt, je kan er complete warme maaltijden meenemen en de groente en fruit afdeling ligt er prachtig bij en word constant gekeken of er rot ligt. Oja brood ook te kust en te keur. Na het roerige Whistler vervolgen we onze weg richting Vancouver.
Nog steeds route 99,een prachtige weg die speciaal is aangelegd voor de Olympische Spelen van 2010. Via Brackendale nog even een rondje en door  Squamish door naar Vancouver! Aan de rechterkant zien we Vancouver Island al liggen.
Wat zien we daar in de verte de skyline van Vancouver,hoge gebouwen en heel veel auto's voor we het weten rijden we North Vancouver binnen een grote hectiek van auto's.
Door Stanleypark door Downtown ,het lijkt New York wel ( gezien op foto) zo druk ,richting Twawassen naar de veerboot en opeens rijden we door weilanden zo'n contrast.
Spannend allemaal weer ,kaartje gekocht in de rij en wachten. Toch maar naar binnen gegaan om te kijken hoe laat ie komt,bleken we nog een uur te hebben. Binnen in de terminal allemaal winkels en eten,ze zijn hier altijd aan het eten en koffie drinken!
Vanuit de veerboot een prachtig uitzicht over Vancouver en allerei kleine eilandjes waar we tussendoor varen. Ik vertelde aan EJ dat hier ook orka's zwemmen en hij keek mee aan of het wel goed met mee ging.
Niks meer zeggen en ik kreeg gelijk in de verte zwom er een ,later werden we nog van dichtbij de boot verrast door drie ,zo mooi! Sprongen omhoog en doken weer onder. Foto's nemen viel niet mee. Vanaf de boot richting Victoria  toen we daar binnen reden dacht ik mmmm is dit het nou maar s'avonds Downtown wat gegeten toen zagen we de schoonheid van de stad.
Morgen fietshuren . Oja de boot naar Port Angeles zit vol ,dus gaan we vrijdag terug naar Vancouver en zo naar Seatle.

1. Sandra:
    24 september 2015
    Linkje gekregen van jullie jongens. Leuk om jullie reis zo te volgen. Prachtige foto's en wat een mooi land. Leuke verslagjes ook! Geniet lekker samen van al het moois
  2. Grietje Groeneweg:
    25 september 2015
    Wat herkenbaar Anja. Waar jullie gaan staan ook onze voetstappen... Stanleypark niet bezocht? Is een van de mooiste parken. Je kan ook niet alles bezoeken.... Volgende x dan maar. Fijne tijd nog in de USA!!