seattle

28 september 2015 - Enumclaw, Washington, Verenigde Staten

De nacht was zo weer voorbij,even een verhaal schrijven,douchen en ontbijten en in de auto op naar Seattle. Gelukkig rijd Robert en kan EJ lekker om zich heenkijken.
Na een uur komen we aan in Seattle, het is druk in de stad want vandaag spelen de Seahawks tegen Chicago. De echte fans lopen in hun clubkleding door de stad,prachtig gezicht ,Robert ook. Overal hoor je de wedstrijd op de radio's. Dit is echt Amerika!
We hebben de auto geparkeerd en gaan met de Monorail naar Downtown.
Lekker zwalken door de stad richting Pike Place Market. Hier kijken we onze ogen uit wat een spullen maar ook heel veel vis en als je veel of duur vis hebt gekocht gaan ze gooien van de ene verkoper naar de andere en zingen ze lied en pakken ze het voor je in. Fleurige bloemen,groente en fruit en heel veel locale dingen. Even een biertje gepakt bij The Pike een bierbrouwerij.
En toen richting de waterfront daar liep hoog boven ons de snelweg om Seattle heen.
Ze zijn nu bezig om ondergronds nieuwe wegen aan te leggen en de oude snelwegen om Seattle halen ze dan weg. Verbetering van de Skyline ,het is echt geen gezicht die oude grauwe wegen.
Aan de waterkant een echte Amerikaanse hamburger gegeten  en gelukkig de Seahawks hebben gewonnen,overal tv natuurlijk. Het is trouwens prachtig mooi weer, strak blauwe lucht.
In deze stad ook een hoop Homeless people,triest om te zien.
Met de Monorail gaan we terug naar de Space Needle, daar ga je 520 feet met de lift ( met ramen) omhoog en daarna kan je rondwandelen,binnen en buiten. Wat een prachtig uitzicht over Seattle,strak blauwe lucht en heeeel veel te zien.
Het is alweer half 6,we gaan met een mooie rondrit richting huis.
Thuisgekomen zitten onze buiken nog redelijk vol ,er is nog kalkoen over dus nemen we een Sandwich Turkey ,drankje erbij en weer op tuk.
Morgen gaan we naar de bergen,het beloofd weer een warme dag te worden.