Regen

24 juni 2022 - Falun, Canada

Na een heerlijk ontbijt gaan we even doornemen wat we vandaag gaan doen.

Er is heel veel regen gevallen, heeeel veel regen.

Aart en Dave gaan naar t land om geulen te graven en het is niet verstandig dat Eric jan meegaat want ze weten niet hoelang t gaat duren. Dus hij moet met de dames opstap. We gaan een rondje toeren en we gaan van North naar East and then South ,ik snap er helemaal niks van .Lange wegen en we zien dat het land erg nat is onderweg. Grietje verteld dat hier veel Hollanders wonen, waar ze met sommige leuk contact heeft. We gaan lunchen bij de Wooden shop,een store waar je hollandse spullen kan kopen , conimex  beschuit honig etc. Ze spreken er alleen geen woord hollands.

Lunch word fricandel spec met patat , real dutch. Na de lunch richting Wetaskiwin, boodschappen doen. Anderweg verteld Grietje over hoe t leven daar is en gaat.

Het valt Eric jan en mij op dat de natuur er nu mooi groen eruit ziet. 3,5 jaar geleden dat we Dave in September op gingen opzoeken was alles kaal en dor.

Ondertussen flinke regenbuien, 70 mm is er ongeveer gevallen in 2 dagen.

Tegen 5 uur zijn we weer thuis. Dave en Aart komen tegen etenstijd thuis,dat was een lange dag voor de mannen. Het was niet best zoveel water. De aardappels stonden flink onder water. Water weggepompt en hopen dat t snel gaat drogen. De grond is daar gelukkig anders dan in Holland ,als dit bij ons gebeurd kan je je aardappels wel afschrijven. Gelukkig geven ze goed weer op voor de komende dagen.

Na het eten , even een rondje buitenom lopen. Ej pakt Aart zijn electric bike en gaat een een eind rijden. Daarna een potje Mexican train, waar we weer vreselijk hebben gelachen, het werd weer laat. Laatste nachtje……

1. Ans vonk:
    26 juni 2022
    Erikjan,je staat er mooi op,zou je in Canada willen wonen.???OF Toch Nederland???Groetjes Ans Vonk.