Laatste dag Canada 🍁

28 juni 2022 - Osoyoos, Canada

Je doet s’ochtends je gordijnen open en het is bewolkt buiten,de temperatuur is goed,22 graden. Aangezien er flinke regen en onweersbuien worden verwacht richting Kelowna besluiten we na een goed ontbijt ,Down Town Kamloops te gaan. Het stelt niet veel voor , The Riverside Park,een leuk park, die ze aan t renoveren zijn. Vond nog een klompsleutelhanger in mn tas en heb dat tussen de slotjes gehangen, heb ook hier iets van mn zelf achter gelaten,also in San Fransisco. Leuke gezellige winkelstraten zoals bij ons kennen ze niet. Shoppen zoals wij dat doen ,doen ze niet. Hier gaan ze met hun dikke bak naar de Mall, parkeren de auto dichtbij ,laden de boel in en gaan weer naar huis, niet te veel lopen.

Wij hebben effe 5km gelopen. De lucht breekt open ,na een paar spatjes te hebben gehad. We stappen in de auto en rijden weer tussen de bergen door het Okanagan Valley richting  Vernon .Onderweg stoppen we bij een Ranch museum, jammer gesloten vandaag . Voorbij Vernon gaan we de weg af om te lunchen en wat foto’s te nemen. De buien komen eraan, mooi uitzicht ook op de Valley. Snel in de auto en verder.

In Kelowna klaart t op. We hadden t idee om te gaan fietsen, app downloaden en fietsen maar, die staan daar overal.Toch maar niet, te kort tijd….Dan maar een round walk at the waterfront.

Ijsje kopen, $12 voor allebei 1 scoop ,die scoop had wel wat kleiner gemogen,ik denk bij ons 4 scoop. Niet best,kon m ook niet op. Gelukkig weer 5 km gelopen.

We gaan t laatste stukje Canada rijden, richting Osoyoos. Een mooie weg door de bergen langs t water. Hier komen we in het fruit en wijn gebied , hier heerst in de zomer een goede temperatuur om druiven en fruit te telen.

Onderweg alleen maar druivenranken en fruitbomen en tentjes waar je fruit en toebehoren kan kopen. En wijnproeverijen.
We zijn bijna bij de grens maar overnachten nog in Osoyoos.

Osoyoos is een leuk plaatsje aan een meer met een leukje strandje.

Pizzaatje gegeten en nog een rondje gelopen , vandaag 15 km in totaal. Werd ook weer een keer tijd na al dat zitten.

Morgen weer terug naar Amerika ,Enumclaw naar Robert & Sarah.

Canada was amazing , de natuur de bergen de mensen . We gaan zeker nog een keer terug ,hier verveelt t nooit.

1. Gertjan:
    29 juni 2022
    Hallo over there, het zijn weer great storys, we genieten ervan, nice foto's. Het weer is volgens my ook niet verkeerd. Veel fun and enjoy de laatste dagen, bey bey