Kamloops

27 juni 2022 - Kamloops, Canada

De weerberichten zijn goed voor vandaag, dus korte broek aan en gaan.

Eerst een kop koffie met wat lekkers halen bij de Zwitserse bakkerij, een leuk huisje net buiten Valemount .Ze verkopen er biologische brood en lekkers. De prijzen zijn hoog maar dat is het in  Holland nu ook. Nog even naar het Visitors centre voor informatie voor onderweg. We rijden vandaag van Valemount naar Kamloops.

Onderweg slaan we bij Clearwater rechtsaf en rijden dan het Wells grey Park binnen.

Een one way weg , ongeveer 30 km verder gaan we de Helmcken Falls bekijken.

Een indrukwekkende waterval , onstaan zo’n 400000 jaar geleden na een vulkaanuitbarsting,toen werd t een gletser en nu is t een waterval geworden. Wat een kracht heeft dat water toch, je kan het je niet bedenken.

Daarna rijden we nog een stukje hoger om te kijken of we nog beren kunnen zien.

We zouden een hike lopen maar werden lekgeprikt door muggen,snel de auto in en geen beer gezien. En de weg weer terug… nog een klein watervalletje aangedaan.

De temperatuur buiten loopt al aardig op denk tegen de 30 graden om 4 uur s’middags.

Lekker hoor lekker toeren met aircootje aan. We slaan rechts af naar Kamloops nog een 135 km te gaan . Een mooie weg naast de Thompsons river,tussen de Rockies in .

Deze bergen zijn mooi groen en minder hoog , als in het begin . Onderweg verandert het gebied in een beetje landbouw, koeien ,paarden, een boer die gras aan t persen is en ook hier zien we een paar percelen piepers en graan. Het is inmiddels 36 graden als we Kamloops zien liggen  tegen de berg aan. Een inmens grote stad, zo druk hebben we t nog niet gezien. Het hotel ligt gelukkig aan de buitenkant vd stad. Heerlijk buiten gegeten bij een leuk restaurant, het lijkt wel vakantie.

Morgen richting Osoyoos.