Grens Amerika &Canada

21 juni 2022 - Blairmore, Canada

Na een continentaal ontbijt gaan we verder richting Blairmore. We rijden door de Kootenai valley , een hele mooie route, het weer is prachtig, korte broek aan. We gaan vandaag de grens met Canada passeren. Onderweg gestopt waar ze in 1842 begonnen zijn om een grensovergang tussen Amerika en Canada te creëren , zie foto’s. Via de Arrivecan app hebben we ingevuld dat we om 11 uur de grens passeren, wat precies lukte. We konden de vragen goed beantwoorden en kregen weer een stempel voor goed gedrag. We gaan richting Cranbrook, leuk gesprek gehad met de mensen die werken in de Visiters Center, altijd hebben ze een connectie met Holland. Dan Fernie en stoppen bij Sparwood . Een mijnwerkers stadje. Blij dat we gestopt zijn , interessant , vooral de mega grote truck die de grootste vd wereld is . Werd gebruikt bij de mijnen. Aangekomen in Blairmore , waar we overnachten. S avonds nog even een bergpas opgereden, het eerste wildlife gespot een Deer. Morgen gaan we fam. Groeneweg ontmoeten op hun own farm.

1. Ellen:
    22 juni 2022
    Wat ontzettend leuk dat je dat doet zo'n verhaal schrijven. Jullie genieten volop lees ik wel. Rij voorzichtig. Veel plezier.