Revelstoke

11 september 2018 - Revelstoke, Canada

We hebben besloten om nog een nachtje te bljven, we willen hier nog wat dingen zien en het is een goed hotel. Mount Revelstoke National Park gaan we vandaag doen. Dit park is een plek van contrasten. We reden de 26 km lange Meadows in de Sky Parkway Omhoog, vele haarspeldbochten.  Onderweg wisselde uitzichten op valleien, regenwoud en besneeuwde bergtoppen met laag hangende wolken zich af. Het laatste stukje van de weg ga je met de shuttlebus. We waren op 1920m hoogte. Er is een waarschuwing afgegeven voor grizzly bears in the area, dus we moesten op onze hoede zijn, geluid maken en goed uitkijken! Wij gaan een hike maken van 5 km , je kunt hier velen maken. Maar best wel spannend met de beren om je heen. Onderweg nog aan mensen gevraagd of ze beren hebben gezien,nee die slapen tussen 10 en 3, hebben wij weer. Dus nog niks gespot. Genoten van de wandeling en de omgeving gaan we de weg weer terug. Mooi weer word het, winterjas kan weer uit, boven op de berg was het fris. We gaan nog even door naar Three Valley Gap Ghost Thown. Een stadje opgetrokken uit de tijd van de Westerns, leuk opgezet met oude huisjes en een museum met oude auto’s, een beetje Zuiderzeemuseum maar dan vd cowboys. Toeristisch daggie, maar de moeite waard geweest om te blijven.  Morgen richting Kelowna.

1. Grietje Groeneweg:
    Klinkt goed! Veel gezien, gelopen en beleefd!! Mooie foto van jullie twee 😍
  2. Thomas:
    Mooi!
  3. Ingrid meijers:
    12 september 2018
    Leuke foto van jullie samen, geniet er maar van,
    Prettige vakantie nog