Jasper National Parc

26 juni 2022 - Valemount, Canada

Jasper

Na het ontbijt gaan we richting Jasper National Parc , een heel groot gebied rondom Jasper. Een hele mooie weg met de Rockies voor ons. Bij aankomst bij het Park moet je een pas kopen, dat is voor het onderhoud . We gaan nog niet naar Jasper maar gaan links af richting Magline Lake. Een lange one way road van 44 km. Onderweg bij t Visitors Centre ,oog in oog met een Rocky mountain Elk ,bijzonder….Het is een hele mooie weg ,we komen erachter dat we m 6 jaar geleden ook hebben gereden. Toen waren er heel veel verbrande bomen, de natuur heeft zich een beetje hersteld. Bij het Lake was druk ,bussen vol met toeristen,de vorige keer September 2015 liepen we daar met z’n tweeën.

Maar het is de moeite waard , effe wat gegeten en de road weer terug.

Onderweg een paar keer gestopt bij de picnick places.

Hierna rijden we zo Jasper binnen, lekker toeristisch. We gaan voor een roundwalk , de temperatuur begint te stijgen denk nu rond de 28 gr vanochtend was het hier 1 gr. dat is Canada. Na wat souveniertjes te hebben gekocht gaan we weer verder, richting Mount Robson, we overnachten in Valemount. Wat gaat een dag snel maar we passeren de tijdszone, de grens tussen provincie Albertha en Britsch Columbia.

Dat uur extra kwam vandaag goed uit. Nu zitten we nog heerlijk in t zonnetje voor het hotel. Gezellig kletsen met mensen uit Edmonton die van een bruiloft komen vanuit Vancouver.

1. René de Vries:
    27 juni 2022